077-3313254

ריב"ל 7 (בית עמגר) - קומה 7, תל אביב, טל:0773313254, פקס: 077-3313256 דוא"ל: Info@onepoint.co.il 

>>  איך התוכן שלי נראה ואיך הוא צריך ?

מטרתו של השילוט הדיגיטלי לספק מידע והודעות לצופים באופן היעיל והאפקטיבי ביותר ולכן כדאי להבין תחילה כללים בסיסיים של עיצוב על מנת להבטיח כי התוכן הוא רב עוצמה, מושך וקריא.

אלמנטים עיצוביים חייבים להיות נפרדים ונקראים בקלות על ידי הצופה, אחרת יש סיכוי שהמסר שלך ילך לאיבוד, לכן, על מנת להבטיח את קריאת המסר יש להקדיש מחשבה ביצירת  שפע של ניגודיות (Contrast) בין צבעי החזית והרקע, במיוחד באזורים המכילים את הטקסט.
המסר צריך להיות מתומצת וברור על ידי מילים על המסך, בעיצוב תוכן עבור שילוט דיגיטלי יש להקפיד שהטקסט לא יהיה מרובה ומבולגן, יש לוודא שגודל הגופן הוא גדול מספיק ומותאם לגודל המסך ולמרחק הצפייה בפועל בשטח.


באופן אידיאלי, הטקסט לא צריך להכיל יותר משלוש שורות עם לא יותר מחמש מילים בכל שורה.
הגופן צריך להיות קריא וברור, מומלץ להשתמש בכיתוב מודגש ונטוי במסר המרכזי המופיעה על מסכי השילוט הדיגיטלי
יש ליצור תוכן עם הצבעים הנכונים והמותאמים לשידור וידאו, ישנם שלושה צבעים דיגיטליים בסיסיים  המשמשים לערבוב: כחול, ירוק, ואדום (.(RGB כל הצבעים האחרים הם תוצרי לוואי של שלושת הצבעים העיקריים.
על מנת ליצור שיפור של התכנים הדיגיטליים יש צורך להשתמש בצבעים מנוגדים בחושך על אור בהיר ואור בהיר על חושך.
יש לחקור, לנתח ולהבין לעומק במה הצופים מתעניינים ומה מושך את תשומת ליבם -  זוהי הדרך היעילה ביותר של שליטה על השפעת המידע.
לאחר שכבשתם בהצלחה את תשומת הלב של הצופה, אתם צריכים לכוון את תשומת ליבם של הצופים למידע קריטי באמצעות טכניקות המיקוד הקיימות, כגון גודל, זוויות, פריטים בעלי ניגודיות גבוהה, צבעים בהירים, גרפיקה מושכת וכותרות "מדביקות" עיניים ובכך לנצל בצורה מיטבית את מערכת השילוט הדיגיטלי שלכם.
לפני שאתם מציגים את תוכן השילוט הדיגיטלי, הכרחי לצפות בתצוגה מקדימה של העיצובים. יש לבחון את התוכן תוך צפייה במסך מכל זווית אפשרית.
קחו את הזמן כדי לבדוק את החשיפה ואפקטיביות התוכן בעזרת צופים חיצוניים לפני שתפרסם ע"ג השילוט הדיגיטלי- בכדי לעשות זאת יש לעמוד לפחות מטר וחצי מהמסך שמשקף את מרחק הצפייה של רוב הקהל שלך.


לפני השלמת התכנון חשוב לזכור את הדברים הבאים!!!:

מהו המסר שברצונך להעביר אל הצופה על בסיס המוצר או השירות שאתה מוכר?
מה צפויות להיות העדפות הצופה במערכת השילוט הדיגיטלי?
האם ניתן להתבונן בתוכן שוב ושוב בלי להשתעמם?
היכן יוצג התוכן? לקהל סטטי או קהל נע שרק יעיף מבט? ואם כן האם הם יבחינו בתוכן ויקלטו את המסר המרכזי?
שילוט דיגיטלי הוא אולי אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר את האמרה שתמונה קצרה מעבירה מה שאלף מילים לא יכולים.

הכותב הינו אסף לקט, מנכ"ל חברת One Point